Re: Klasický vs anglosaský vzdělávací systém
Sally, tak záleží na tom, jak jsou ty projekty zorganizovaný.
My máme vždy celoroční téma, v němž projekty navazujou (projekt je vždy jeden den v týdnu, jedno podtéma průměrně 4 týdny).
Jeden rok historie (od pravěku po současnost)
jeden rok příroda (biotopy ČR, biomy světa)
jeden rok člověk x společnost (rodina, profese, lidská práva...)
jeden rok zeměpis (naše obec, kraj, ČR, Evropa, Asie atd.)
potom opět historie atd.
Vždycky ten jeden rok je uspořádanej od konkrétnějšího k abstraktnějšímu, zároveň to nějak navazuje na rok předchozí (např. příroda končila anatomií člověka a rozmnožováním - a člověk začal péčí o miminko, pak byla náhradní rodinná péče atd.) a zároveň na sebe témata různě odkazujou nebo se opakujou nahlížena z různých úhlů - např. v historii bylo třeba objasnit nulu v letopočtu, takže došlo na narození a život Ježíše + teda jak to ovlivnilo další vývoj kultury, v přírodě došlo na přírodní náboženství v Amazonii, letos (téma člověk) bude přehled základních náboženství a filosofií a příští rok v zeměpisnym projektu si zas v Asii připomenem buddhismus, v muslimských oblastech islám atd. To musim říct, že u dětí funguje výborně, jak jim vždycky secvakne, že tohle už vlastně odněkud znají a dojdou jim ty souvislosti.
Odpovědět