19.5.2011 17:08:35 Delete
Re: Výkonostní tabulky tělesné výchovy-2.stupeň
Tak já s tímhle názorem trochu bojuju, protože každý výkon ve všech oblastech má tři základní složky. Jedna je talent, druhá píle, třetí momentální stav.
Vadí mi, že u fyziky čtyřku hned tak někdo neřeší, mávne se nad tím rukou, fyzika je těžká. Zatímco u představy čtyřky z hudební výchovy nebo tělocviku se lidi hroutí.
Přitom natrénovat běh nebo zpěv dá i netalentovanému méně práce než naučit se fyziku, už jen proto, že při zpěvu i pohybu se vyplavují endorfiny, což se při učení Archimedova zákona hned tak někomu nestane.
Navíc se tímhle dáváním lepších známek z výchov nebo neznámkováním znevýhodňují právě děti, které nezvládají "hlavní" předměty, ale v uměleckých a pohybových disciplínách často vynikají.
Když má někdo jedničku z fyziky, je kádr, super, chytrý....Když má někdo jedničku z tělocviku....no a co, to mají skoro všichni....
Mně to přijde hrozně škoda....Vždyť i v hudebce a výtvarce se učí základy teorie, na které mohou nahnat lepší známky i netalentovaní, podobně jako ve fyzice se oceňuje třeba i to, že se člověk nadrtí definici, i když vůbec nerozumí, o čem je...Navíc taková teorie umění člověk dá víc než nepochopená definice.
A vůbec by mi nepřišlo od věci nějaké ty základy z teorie zavést i v tělocviku (znalost pravidel různých her a sportů, naši významní olympionici atd.).
Právě tím, že je na jednu stranu tělocvik povinný a na druhou stranu odsunutý mezi nedůležité předměty a známkami zbagatelizovaný, vzbuzuje nezájem.
Ano, tabulky a výkonostní limity vypadají hrozivě. Ale mají i motivační charakter pro ty, kdo se opravdu chtějí zlepšit.
Odpovědět