24.12.2011 13:08:25 Jaroslav Skácel
Re: reklamace v Makru
Co se týká MAKRO Cash & Carry ČR, léta jsem se jich ohledně reklamací zastával. Když mí známí vyjadřovali obavy z nákupu v Makro, odbyl jsem je tím, že moje osobní zkušenosti s vyřizovaním reklamací v Makru jsou výborné.
V Makru nakuji pro osobní spotřebu již dlouhá léta za cca 5000 Kč měsíčně. Při takovém objemu už se sem tam nějaká reklamace vyskytne. Jak jsem již zmínil, chovali se vždy perfektně a většinou vraceli peníze.
Nevím, jestli to je krizí a souvisejícím šetřením, ale letos se jejich postoj změnil. Zjevně uznatelné reklamace mi zamítají, v jenom případě jsem na neúspěšné vyřízení reklamace čekal několik měsíců. Až teď jsem jsem pocítil, že v případě Makra nemám žádných 30 dnů na vyřízení podle Zákona na ochranu spotřebitele. Reklamace v Makru jsou upraveny Obchodním zákoníkem, to znamená dohodou mezi prodávajícím a kupujícím subjektem. Žádnou písemnou dohodu jako je reklamační řád ale nikdo nikdy neviděl, na jejich webu je pouze postup jak reklamovat. Pouze na recepci mají takovou cedulku, kde se píše něco o tom že reklamace vyřizují v "přiměřené lhůtě".
Další můj problém je, že mám podnikání už léta pozastavené, a podle jejich podmínek jsem jim to měl správně nahlásit a vrátit kartičku. Težko jim pak posílat doporučené dopisy s IČEm nebo s nimi dokonce soudit, že?
Moje doporučení tedy zní: V Makru pro osobní potřebu nakupovat pouze drogerii a podobně, kde odpovědnost prodejce za vady beztak nevyužijete. Spotřební elektroniku si kupte raději přes web - vyjde to i o něco levněji a nepřijdete o svá práva.
Odpovědět