10.5.2012 23:55:53 Karel
Re: sedmáci a úkoly
Štěpánko, nemohu úplně souhlasit.
Hlavní co se děti na škole nenaučí jsou ta řemeslná jádra "kalkulů". Konče tím, jak správně vést zápis úlohy, počínaje tím jak se vůbec učit. Četl jsem o U.S. školství a tam je dost normální, že rodičům vyvětlují, jak děti učit se učit ve stylu: Každý den od 15 do 17 hodin, jak budete postupovat, když mát tedy ten kroužek, jak to paní Smithová nahradíte, ...
Pamatuji si, že všechny děti z naší třídy na ZŠ si uměly správně nabrousit tužku, upravit kružítko, udělat čáru mezi dvěma body podle pravítka s tím, že se trefí, atd. A to i děti taxikářů a prodavaček. Věděly jak se jednotně dělá zápis slovní úlohy, ať už je to na obvod čtverce, nebo na přímou úměru.
Tohle je naučili ve škole, nikoli doma. Úroveň pedagogické činnosti šla za ta léta strašně dolů.
Včera jsme byly v PPP s klukem prodloužit integrační doložku. Doložku se kterou ovšem gymmpl neumí vůbec pracovat. Jediná výhoda je cca 5 minut navíc, co může psát písemku mezi hlučícím davem o přestávce. Přitom přes vyznamenání mu stále potvrdila velmi sníženou koncentraci při čtení, preferenci pro sluchové učení (tj. co se dá, převést do akustické formy, včetně povinné četby - pro ČJ naprosto nepřijatelné...). Byla překvapená, že se učitelé vůbec ptají, zda je dysgrafik... A že nedovedou pochopit, že osobní výkon, inteligence a SPU spolu nutně nesouvisejí.
Odpovědět