3.7.2012 10:28:36 .Katka
Re: Obsah učebnic versus školní vzdělávací program
Díky Ivo, za obsáhlou odpověď, i ostatním. Tak to je potěšující, že se nedržíte učebnic zuby nehty. Napadá mě, že to taky asi závisí na kvalitě učebnice a na tom, jak se s ní učiteli pracuje. Mým oborem je angličtina (ale neučím ve škole) a britské učebnice mají vždycky tak propracovanou metodiku (včetně rozplánování do jednotlivých hodin a často včetně toho, co má učitel říkat, prostě kompletní příprava), že se dají převzít i s chlupama. Pro učitele-začátečníka k nezaplacení, i když to chce mít čas proložit to i jinými věcmi.
Zajímalo by mě, jak by měl být ŠVP podrobný. Třeba u matematiky je to jasné, do učiva se napíše dělení dvouciferným dělitelem, povrch krychle, sčítání a odčítání do 1 000 000, v češtině shoda podmětu s přísudkem, přímá a nepřímá řeč apod. Ale co vlastivěda? Může se pod učivem
"orientace v čase a časový řád, současnost a minulost v našem životě, regionální památky, báje, mýty, pověsti"
skrývat přehled českých dějin od pravěku až po Habsburky?
(očekávaný výstup k tomu je: pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a mezi jevy - rozeznává současné i minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím
regionálních specifik - srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik - objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Mně to připadá málo konkrétní.
Odpovědět