3.7.2012 11:02:40 Jája s čápátkem
Re: Obsah učebnic versus školní vzdělávací program
V tom příkladu orientace v čase, který popisuješ právě nemusí na Habsburky vůbec dojít. Učitel to může vzát tematicky - třeba jak se v které době jedlo, co si lidé oblékali, jak pracovali, jaké měli vynálezy apod. O panovnících tam může být jena malinkatá zmínka nebo taky vůbec ne. Znám nělteré učebnice vlastivedy, které jsou postavené vyloženě na přehledu panovníků a to je myslím docela špatně.
Jinak jetě tu někdo psal, že učebnice jsou schválené MŠMT - kdo s tím má zkušenosti, tak ví, že je to čirý formalismus - schvaluje to na MŠMT jedna stará úřednice, která vynáší ortel na základě dvou posudků dvou učitelek z praxe. Nějaký soulad s RVP se tam moc neřeší (teď jsem to martyrium podstoupila a mám z toho oči navrch hlavy)
Omlouvám se za spamování, vždycky mmne napadlo ještě něco dalšího

Odpovědět