Re: Interaktivní tabule
Prostě to děti víc baví. Zvuky, fotky, videa...
Máš pravdu, když na tom pouští prezentace, které mají asi tak stejný sdělovací obsah jako fotky v učebnici nebo klasické papírové obrazové tabule, není to nic světoborného. Pokud má ale učitel ve třídě tuhle tabuli a připojení na internet - a je hbitý ve vyhledávání čehokoli na internetu - dává to obrovské možnosti jak učivo ozvláštnit nebo konkretizovat. Např. bere se doba kamenná, nerozumí se pojmu štípání pazourku, najede se na net, najde se odkaz na to, jak vypadá pazourek popř. video, jak se zpracovává, všem se to hned pustí. Nebo nejsou nakoupené pracovní sešity(nebo třeba jen úplně neodpovídají RVP školy), připraví se hodina na interaktivce /to tedy předem, dost to žere čas/, kde se věci obvykle procvičované individuálně v sešitě a pak kontrolované udělají frontálně. Ano, je to ono přetahování obrázků, pexeso, třídění, přesmyčky, doplňování vět, popisování obrázků, přiřazování...., ale opravdu je to atraktivnější pro děti, vidí všichni, okamžitá kontrola.
Ale druhá pravda je, že dvě tabule na škole jsou prostě málo, třídy tam chodí tak na návštěvu, jednou dvakrát týdně, učitelé pořádně neumí využívat všechny možnosti, chybí jim praxe.
Odpovědět