14.10.2012 21:34:15 Delete
Re: Interaktivní tabule
Není všespasitelná, jako nic z toho, co se ve škole používá, ale je to pomůcka, která, když se umí využívat, běžnou výuku oživí. Její využití je různé v různých předmětech, při výuce jazyků je určitě nezastupitelná možnost využívat zvuk spolu s obrazem nebo textem. Já při fyzice nebo kolegyně v chemii máme možnost předvést i pokusy, které nejsou v našich možnostech, při přrodopisu můžeš předvádět to, co je vidět jen pod mikroskopem, mapy na zeměpis jsou určitě zajímavější než ty papírové. a papírovou mapu nejde připichovat obrázky zvířat (zničila by se a nedrží to tam) podle oblastí, kde žijí, takže kreslit mapu a lepit, což zabere dost času a hlavně se to dá využít jen jednou a ne opakovaně několik hodin po sobě, když je potřeba.
I při doplňování i/y dětem pomáhá, když to slovo potom slyší přečtené, na hudebce si můžeš ukázat různé nástroje včetně zvuku, dobře se tam pracuje s notami....
Nejde o to používat to za každou cenu a pořád, ale využít to ve vhodnou chvíli. Někdy k výkladu, někdy k procvičení, někdy na vyzkoušení (třeba takové přiřazování názvů části těla je mnohem lepší než ukazování a dohadování se, kam že to ukazovátko vlastně ukazovalo na tom obrázku).....
Pro mě je interaktivní tabule pomůcka, kterou bych využila mnohonásobně víc než všechny ty sady k pokusům, které na školách přežívají většinou nevyužité dlouhá léta a jejichž pořízení v tehdejší době nevyšlo o moc levněji než v současné ta interaktivní tabule...
Odpovědět