Ahoj všem,
nedá mi to a chtěla bych se zeptat na pár věcí a zkušeností - aneb "jak to chodí ve vaší školce"


.
1. kolik asi dětí ve vaší školce je od maminek, které jsou doma s dalšími dětmi, tj. jsou na rodičovské dovolené?? Syn chodí do školky třetím rokem, už je předškolák a za celou dobu jeho chození je tam asi polovina dětí od maminek na RD.
Jde mi o to, že některé učitelky se občas syna zeptají, jestli "maminka náhodou nemá krátký den v práci, že by pro něho přišla po obědě?"

Jsem v práci na plný úvazek, NIKDY nemám tzv. krátký den. Moje "nejkratší" dny jsou čtvrtek (do 15) a pátek (do 14) - a to stejně musí spát. To bych musela mít zkrácený úvazek na 4 hodny, abych pro něho mohla chodit po obědě, tj. do 12.30 hodin - a to prostě nemám a oni to vědí. Tak nechápu, proč syna stresují otázkami, jestli "náhodou maminka nemůže přiít po obědě??" Samozřejmě - být doma na mateřské, tak bych pro syna s klidem chodila každý den po obědě, ale to učitelky nechápou, že pro člověka pracujícího na plný úvazek je tohle nemožné??
2. synek - ačkoliv už je předškolák a chodí třetím rokem - tak je takový typ, že se ráno "nerad loučí s maminkou" - tak tomu říkám já

. Abych vysvětlila - první rok prořval každé ráno, stejně byl pak skoro celý jeden rok s malými přestávkami nemocný, takže jsme pokaždé jakoby "začínali" znovu a nikdy to nebylo nadlouho než zase omarodil....Druhý rok už to bylo o kousek lepší a díkybohu za letošní duben, květen a červen, kdy už konečně odchodil v jednom kuse bez omarodění a úplně v pohodě. Letošní celé září OK, bohužel minulých 14 dní zase odvyknul, páč byl doma s angínou. Toto pondělí jsme opět "začali" a bohužel ráno se "nerad loučí", začne pobrekávat atd. Máme takový rituál, že si stoupne do okna a já mu zvenku zamávám. Dneska jedna učitelka podotkla, že bych už "konečně měla zvážit to ranní mávání, protože včera se rozbrečel, až když jsem mu mávala". To mě teda úplně dostalo - to si učitelka myslí, že když vystřelím a "zapomenu" mu zamávat, tak že to bude lepší nebo co??
Já si myslím pravý opak, že pak by to bylo horší. Mám zkušensot od staršího syna - ten tedy nebyl lítostivý typ, ale do posledního dne se muselo mávat

. Jednou jsem zapoměla, uvědomila si to v tramvaji, vracela jsem se zpátky, synek brečel a cítil jako "zradu", že jsem zapoměla, ještě dlouho se mě vyptával: "maminko, proč jsi zapoměla" atakdále.
Nebo měl by být synek už natolik "dospělý", že by neměl pobrekávat vůbec?? Je nějaká "norma", dokdy dítě může a pak už by nemělo ráno pobrekávat?? Podotýkám, že synek je potom celý den naprosto v pohodě, nemají s ním jediný problém, do všeho se zapojuje a je samostatný.
Ještě se chci zeptat, jestli maminky na RD chodíte pro děti po obědě nebo necháváte spát či to nějak střídáte?? Včera jsem pro syna přiběhla v 15.50 (školka je do 16.30), bylo tam 6 dětí, z toho 4 dětí maminek, které tam byly s kočárkem. Osobně mně by připadalo hloupé, kdybych byla doma s miminem, tak chodit pro staršího už takto pozdě - ale je to jen můj názor. Jen se ptám - prosím, nemám nic proti maminkám na RD, to ani náhodou!!!!

Já jsem sama byla doma s mladším, když starší byl ve 2. - 4. třídě.
Opravdu se jen ptám, jak to chodí u vás....

Omlouvám se za dlouhé a možná zmatené téma
