24.10.2012 14:38:29 Delete
Re: Domácí úkoly ano/ne?
Přijde mi nesmyslné, aby všechny děti dělali doma totéž, takže stejný DÚ pro všechny mi přijde nesmyslný.
V době, kdy má učitel děti na všechny předměty, neměl by mít problém na konci dne zadat každému domácí úkol přesně podle jeho potřeb. Tedy nechat mu docvičit to, co mu nejde, tím dát rodiči i vědět, že v tom nebo v tom je problém nebo se na tom dítě ve škole zaseklo...
Když přibude cizí jazyk, beru jako DÚ i naučit se slovíčka, takže nepovažuju za nutné k tomu dávat i písemný úkol. Obzvlášť na začátku.
U přírodovědy a vlastivědy bych volila formu dobrovolného DÚ jako přípravu na písemku nebo zkoušení, tedy "je mi jedno, jestli úkol vypracuješ, ale to, co v něm je, bude zkoušeno". Je ta pak možnost si danou látku procvičit podle svého. Jde o to, že udělat úkol i naučit se látku způsobem, který mu lépe vyhovuje, může být pro někoho moc velká zátěž, takže buď jedno nebo druhé. Ale zase nechat to ve stylu "naučte se" také nemusí být nejlepší, protože někomu mohou vhodně strukturované domácí úkoly v přípravě pomoci, zejména pokud rodiče nejsou příliš spolupracující a dítě nemá jak jinak se naučit samo se učit.
Na druhém stupni už bych brala všechny domácí úkoly jako volitelnou záležitost, přípravu na prověrky, návody na to, jak se co naučit.
Odpovědět