24.10.2012 16:41:33 Delete
Re: Domácí úkoly ano/ne?
Lízo,
a proč by mělo mít individuál? Proč je hudba míň než matematika?
Dítě chodí do školy, plní povinnou školní docházku, učivo zná. Proč má navíc hodinu doma vypracovánat úkoly, které mu nic dalšího nepřináší a mám mu zakázat něco, co ho obohacuje?
Já chci, aby dítě chodilo do školy a chci, aby se věnovalo hudbě do té míry, která odpovídá jeho nadání. Jde jí matika, jazyky i hudba, nechci, aby něčeho měla míň, nekříží se nám doba docházky do školy ani do hudebky. Ale domácí úkoly jsou nad rámec, pokud nepřináší nic nového, odpovídá to zhruba tomu, když dítě dostane úkol z nauky a bude povinnost ho odevzdat druhý den hned po vyučování, tudíž ho bude muset dělat ve škole během normálního vyučování....to je pěkná blbost, že?
Naopak individuál by znamenal více domácí práce pro školu (proč, chodit tam může a toto chození jí ke zvládání učiva stačí) a ubíral jí čas na tu hudbu (nebo sport nebo cokoliv, co mnozí berou jako zbytečnost, bez čeho se dá přeci obejít, na rozdíl od přírodopisu nebo dějepisu, že?).
Je to stejné jako v práci. Když stíháš náplň své práce v pracovní době, proč by sis ji měla brát i domů? Uděláš si svoje, jdeš domů a ve zbylém čase děláš to ostatní, od domácích prací až po zájmy a společnost dětí.
yž práci nestíháš v pracovní době, co uděláš? Někdo ji odsune na další den. Někdo si ji vezme domů a dodělá doma. Někd se na ni vykašle a nechá někoho jiného, ať to udělá za něj. Ale nikdy tě nikdo nenutí, aby ses vykašlala na vaření a nákup a udělala tuto práci. Vždycky se můžeš rozhodnout, jestli to uděláš tak nebo onak. Základem je, že ta práce bude hotová.
A pořád mluvíme o situaci, kdy dítě učivo zvládá, nosí samé jedničky (na vysvědčení). Vzdělává se kromě běžně vyučovaných předmětů ještě v dalších oblastech. A já mu mám toto vzdělání upírat jen proto, aby dělo zbytečnou práci, která na jeho výsledky nemá absolutně žádný vliv (ne na známky, ale na to, co má v hlavě), pouze ho obírá o čas?
Odpovědět