28.11.2012 17:23:30 Delete
Re: ústní zkoušení vs. písemný test - 4. třída
Dítě je toho schopné, ale ne hned. Nezáleží to tolik na věku jako na způsobu výuky. Slovní úlohy v matematice jsou začátkem takové práce s textem. Jenže jak už tu padlo, jestliže dítě pořád jenom doplňuje a nic nenapíše samo, tak nemá moc šancí se tohle naučit.
Druhá věc potom je umět z těch poznámek zase převyprávět text. I to je potřeba se učit. Samo nepřijde většinou ani jedno.
Asi bych i učila sledovat zadání. Buď se ptám na jednu informaci a pak chci jednu informaci získat, takže když mě chce někdo zahltit fakty, bráním se a otázku kladu tak dlouho, než dostanu právě tu jednu odpověď, nebo mě zajímá téma a pak zadávám ve stylu "Pověz (napiš) mi něco o.....".
Trénovala bych doma a hodně bych si dávala záležet na formulaci otázek....
Jo a v téhle fázi by ještě mohlo pomoci zadávání testů s několika variantami odpovědi, i u toho dělání si zápisků....aby bylo jasné, že na tu návodnou otázku se dá odpovědět třeba jedním slovem nebo souslovím, maximálně jednou větou.....aby dítě netápalo, co má odpovědět....
Odpovědět