30.1.2013 21:59:38 Žžena
Re: Učitelka "nevidí" chyby
Venavello,
já vím, že u nás je tradicí zvýraznit všechny chyby a upozornit na ně, on to ale není jediný možný a možná ani nejlepší způsob, zvlášť třeba u speciálních dětí.
Od zvýrazňování úplně všech chyb se upouští, z různých důvodů: třeba aby dítě nebylo demotivované věčně červenýma poškrtanýma stránkama. Není účelem neustále dokola mu dokazovat, jak má všechno špatně. Opravu prací lze pojmout i obráceně. Pokud jde o kombinovaný problém, tak se zaměřit jen na jednu oblast, tu konkrétní aktuálně probíranou nebo tu, kterou může dané dítě samo ovlivnit. Tam to pak může dopadnout tak, že dítě dostane jedničku, protože neudělá chybu v daném dohodnutém kritériu (co já vím třeba i/y, podle toho o co se učitelce právě jedná), a zároveň se nezvýrazňují třeba zapomenuté čárky nebo vynechaná písmenka.
Já samozřejmě nevím, jestli Tvoje učitelka prdí na opravování, nebo jestli to naopak má promyšlené a u konkrétních cvičení se skutečně zaměřuje na konkrétní část výkonu a provozuje mnou výše popsané hodnocení. Tak se jí zeptej.
Odpovědět