30.1.2013 22:30:41 Žžena
Re: Učitelka "nevidí" chyby
Tante,
ale to snad záleží na formě integrace, ne?
Kamarádka učitelka má ve třídě integrovanou dívku s DS s určitým stupněm MR. Ta má komplet daná vlastní kritéria pro zkoušení a nároky na ni jsou samozřejmě uzpůsobeny jejím možnostem (= tomu, čeho ona je reálně schopna vlastním úsilím dosáhnout) a ne kurikulu standardního dítěte. Takže pokud ona vyvine odpovídající snahu a podá výkon, který odpovídá maximu jejích objektivních schopností, zaslouží si jedničku.
A nemyslím si, že by s tím rodiče ostatních dětí měli problém. Jako že by jí záviděli? Nebo se bojí, že se svým průměrem vyfoukne jejich dítěti místo na prestižním gymnáziu?
To lze aplikovat i na dítě s několika dys a poruchou soustředění. Jde o zhodnocení jeho osobních možností a známkovat lze podle toho, jak úspěšně to dítě dosáhlo svého možného maxima. Pokud budeme trvat na tom, že všichni všude dostanou stejné známky za to samé, tak prostě pořád zůstaneme v modelu, kdy jakkoli nestandardní dítě bude automaticky za neschopného blbečka.
Odpovědět