6.6.2014 20:00:33 Delete
Re: Hudebni vychova 3. trida - rozsah vyuky
Ráchel,
na první stupeň ale klasika nepatří, protože tam nenajdeš věci, které jsou schopné tyhle děti znát. Ona myšlenka je to hezká, že děti se zamilují do klasiky, když jim ji někdo začne pouštět. Ale jen u málokterého dítěte to přijde samo. A ty, co potřebují vedení, tak musí jít přes jednoduchosti složené právě z toho, co znají.
Ale je jisté, že všechny ty nudné věci se dají učit zábavně a hravě. Já jsem totální nehudebkář, ale pořád ve mně přetrvává pocit "okouzlení" z didaktiky hudebky, kterou jsem prošla zhruba před měsícem. Těch deset hodin uteklo neskutečně rychle a člověk by si dal nášup....
Jenže já se obávám, že většina prvostupňových učitelek, pro které není hudebka přirozeností, ale spíše nutné zlo, si pamatuje hudebku jen jako nekončící dril a spousty hodin za klavírem, a to všechno okolo šlo buď mimo nebo situaci ještě zhoršovalo. Třeba co říkali spolužáci, co k nám přešli z Olomouce...ale podobné informace se šíří i o Hradci, Praze a Brně....Jak potom někdo, kdo prošel tímhle, může totéž učit s láskou a pochopením? Navíc známkovat ze znalosti not je asi to nejjednodušší, tak se holt splní povinnost

.
Odpovědět