7.6.2014 19:36:38 Delete
Re: Hudebni vychova 3. trida - rozsah vyuky
CisloPi,
moje holka hrála na flétnu od čtyř let. Pak jsem ji, ve třetí třídě, zapsala do hudebky. V hraní splňovala požadavky třetího ročníku, v nauce to bylo na hraně druhého a třetího. Takže ji zapsali do třetího, kam tady chodí čtvrťáci (prvňáci přípravka, druháci první ročník atd...). Holka šla do školy o rok dřív, takže věkem druhák...chodila se čtvrťáky...hudebně zvládala naprosto v pohodě, ale nauku, což byly právě ty takty a diktáty nedávala, absolutně ne. Po pěti letech hraní na nástroj. Byla nešťastná a chtěla přestat hrát úplně.
Takže si rozhodně nemyslím, že je to brnkačka a že to zvládne každý. Nezvládne. A zejména když má přepsat zvuk do značky. Předpokládat, že děti, co běžně bojují s klasickými diktáty, zvládnou ty hudební, je dost mimo. A i kdyby šlo jen o diktát "zapiš půlovou notu C".....dítě už má v hlavě 4 podoby písmena C a teď mu přibývá další značka (místo v notové osnově, v případě C jsou i v rámci jedné oktávy ta místa dvě) a k tomu minimálně 3 značky pro noty (čtvrťová, půlová, celá). Vybavit si a zapsat to správně je HODNĚ TĚŽKÉ....co potíží dělá obyčejný diktát a to mají děti češtinu i 2x denně, takže trénují víc než dost....a v hudebce, kde mají hodinu týdně, přičemž konkrétně na zápis not není čas celou dobu, to mají zvládnout? No a když to pak někdo dotáhne do extrému a chce, aby dítě zapsalo, co se hraje na klavír

.
Dává smysl čtení not a vytleskávání, udržování rytmu.....ale notové diktáty jsou opravdu jen na znechucení. Na běžné ZŠ v běžné třídě zcela určitě.
Odpovědět