27.10.2014 18:29:58 Winky
Re: Reforma školství
Taky bych radši, aby reforma postupovala zezdola nahoru, tedy od ZŠ.
S matikou moc zkušeností nemám, dítě mám zatím v 1. a 4. třídě, takže to uvidíím pozdějji.
Ale s druhostupňovou AJ mám zkušenost docela čerstvou, a úroveň znalostí dětí je tristní. Byla jsem měsíc na škole, kde se děti učí od 1. třídy (hodinu týdně), a od 3. třídy mají 3 hodiny týdně. Čili současní deváťáci by měli mít, když hodně osekám školní rok na řekněme 30 týdnů (52 mínus všechny prázdniny a volna která mohou do výuky vlézt během roku) za 1. a 2. třídu po 30ti hodinách a za 4. až 8 po 90ti hodinách ročně, takže celkem 510 hodin angličtiny minimálně. A úroveň? tak 3 z20ti lidí se mnou byli ochotní komunikovat ve větách, dalších tak 10 jednotlivými slovy, 5 se tvářilo že neví o co jde a 2 ostentativně odmítali jakoukoli komunikaci, v jakémkoli jazyce. Přečíst 3 řádky textu jim mezi záchvaty smíchu trvá tak 5 minut, něco takového napsat půl hodiny (za použití slovníků v mobilech), při práci ve dvojicích či skupinkách nemluví anglicky vůbec, při pouštění videí či nahrávek chrní nebo se baví. Přihlásí se pouze pokud chtějí na WC, nebo se zeptat jak se řekne anglicky třeba vagina (což vědí, jen chtějí provokovat učitele). Připadalo mi to chvílemi jako ve zlém snu. Obvykle učím totiž lidi, co ke mě sami přijdou že mají ZÁJEM. V tom případě lze mluvit o učení, a standardně stačí tak těch 30 hodin výuky ke znatelnému pokroku. V případě co popisuju se moc učení nekonalo, spíš pokusy o udržení jakés takés spolupráce (o disciplíně v 9 ani moc hovořit nešlo).
Tak nevím kde je chyba v tom našem vzdělávacím systému.
Odpovědět