27.10.2014 22:09:41 Karel
Re: Reforma školství
Jsem absolventem matfyzu a technické kybernetiky (aplikovaná matematika) na elektru, ale současné nápady mi přijdou ujeté. Mé dvě děti mají daleko více nadání humanitní (včetně úspěchů v olympiádách) a s matematikou krutě bojují. Částečně proto, že na ZŠ i na gymplu měli učitele, kterým matika moc nešla a neuměli ji příliš učit (na prvním stupni) ač byli jinak dobří. Nebo prostě v matice dělali opravdu zásadní kopance, kašlali na ŠVP a případně již směřovali mimo školství, takže to dost odbyli (druhý stupeň, např. v osmičce neprobrali vůbec vzorečky (a+b)^2 ). A dětem matika prostě nejde, ač jim jdou především humanitní předměty, nebo Ch/Bi (kupodivu výpočty je naučili znovu tam včetně trojčlenky).
Domnívám se proto, že matika opravdu není královnou věd ale pouze nástrojem na úrovni konce ZŠ.
Schody se musí zametat shora a tak by se nejprve měly zavést na ZŠ povinné srovnávací zkoušky např. každé 2 roky, a určovat percentil žáka, třídy i školy. Aby bylo jasné, jak na tom jsou. A teprve pak řešit střední školy.
Ani se nedivím, že matika nemá úroveň, když vedle normálních předmětů mají děti v devítce u nás: Výchova k občanství, výchova ke zdraví, ekologická výchova, volba povolání.... Nemá škola učit a ne vychovávat a indoktrinovat?
Odpovědět