1.10.2015 12:37:03 Mája+kluci 07, 11
Kvalifikace učitele na 1.stupni
Ráda bych se zeptala, jaké jsou požadavky, aby mohl začínající pedagog učit první stupeň, jakou praxi vlastně v rámci pedagogického studia pro 1.stupeň absolvuje a co se na škole naučí o dětech se SPU, konkrétně třeba poruchách autistického spektra.
Ve 3.třídě měl syn dostat novou učitelku, která ale nastoupila na rizikové, tak škola asi celkem narychlo sháněla náhradu. Nastoupila paní učitelka, která má vystudovanou fildu (jazyky) a učitelství 1.stupně si dodělává (to je myslím jedna z těch podmínek, že?). Na ZŠ myslím nikdy neučila. Syn má Aspergera, přidělenou asistentku, ve třídě je několik dětí s ADHD a pár dalších SPU. Tedy ne zcela jednoduchá třída, i když vím, že všude je něco

Trošku mě překvapilo (a přiznám, že i vyděsilo), když mi po třídních schůzkách paní učitelka řekla, že vlastně neví, jak by měly problémy s Aspíkem vypadat a že asistentka jí sice nevadí, ale že ji neumí vhodně využít. Na závěr mi sdělila "oblíbenou" hlášku o tom, že i její vlastní dítko je svéráz a "kdyby chtěli, tak také určitě nějakou diagnózu dostanou"

Jak byste postupovali v mé situaci? Já to zatím nechávám být a vyčkávám dalšího vývoje, syn je teď v celkem klidném období a asistentku má stejnou jako loni, takže pracují dále jako dřív. Vím, že onen "papír o správném vzdělání" nic nezaručuje a spousta učitelů je skvělých zcela nezávisle na odborné kvalifikaci. Spíš mě vyděsila její slova a přístup, že o tom nic neví..

Odpovědět