29.2.2016 13:08:57 Delete
Re: Dostávají Vaše děti opravené písemky automaticky k nahlédnutí, popř. opravě?
Tak já myslím, že právě proto, aby se zamezilo tomu nakukování k sousedovi, se to takhle začalo dělat. Jde o osobní údaj určité citlivosti, v dnešní době, kdy je důraz na individualizaci, tak by nemělo být neobvyklé, že každý dostane jiné zadání uzpůsobené podle svých potřeb...
Že nabídka možnosti nahlédnout třeba o přestávce, je jen naoko, považuji za předsudek. Je to prostě druhá strana téhle mince, neznamená to, že někdo chce bránit tomu nahlédnutí, jen se mění forma.
Co je asi nedotažené, je ta dobrovolnost toho nahlédnutí. Ony ty děti, když se jim to do té ruky nedá, tak jen málokdy chtějí samy od sebe. Ať už z lenosti za tím učitelem zajít, nebo protože jim nedochází, proč se vlastně mají dívat.
Ještě mě napadá, že tenhle způsob souvisí i s tím, že známky jsou často zapsané v elektronické žákovské třeba hned ten den, kdy se psala písemka, zatímco předmět je třeba až další týden, tak je možnost si zajít nahlédnout hned po zjištění známky a netřeba čekat až na tu hodinu. Při osobní konzultaci se potom dá také pořešit mnohem víc, než špatně/dobře.
To rozdávání a zase zpětné vybírání papírů zabere i dost času z té hodiny, a jak žákům často připadá, že se hodina vleče, tak učitel má pocit, že letí jak splašená, tak se i tímhle ten čas dá nahnat.
Celkově si prostě myslím, že je to spíš o zvyku, než že by chtěl někdo někomu v něčem bránit a něco neumožnist.
Jo a ještě k tomu vracení i jen do ruky daných testů...zažila jsem ještě coby druhostupňová nejeden případ, kdy dítě nespokojené se známkou písemku prostě vzalo a hodilo do koše, z otevřeného okna, nebo alespoň po spolužákovi. A člověk nemohl nic, protože ten žák tím získal ohromnou výhodu...byla špatná známka, ale nebyl podklad, stačilo známku zpochybnit a bez papíru nebylo možné ji uznat. Žák tak ani neměl důvod jít zahozený, často i roztrhaný, papír hledat nebo tahat z koše.
Ono tedy vždy se to dá nějak pořešit, ale rozhodně to není snadné a časově nenáročné, většinou se to neobejde bez osobního jednání s rodiči...To jen tak na okraj, nemyslím si, že chování takových individuí je tím hlavním motivem, proč se písemky nerozdávají a zase nevybírají. Tam si myslím, že jde opravdu o to nezvěřejňování dosažených výsledků.
Odpovědět