29.2.2016 13:55:37 Delete
Re: Dostávají Vaše děti opravené písemky automaticky k nahlédnutí, popř. opravě?
PJano,
jenže ono se to ideálně nemá odehrávat o přestávce.
Obzvlášť na druhém stupni bývá dost volných hodin, které děti tráví všelijak, buď couráním venku, nebo sezením v místnosti, kde je povinný dozor, což často bývá učitel, který je učí. To je doba, kdy je prostoru celkem dost.
Potom třeba ráno před vyučováním.
Ono fakt jde spíš o to se to naučit. Oboustranně. Učitel by neměl říct "kdo chce, ať přijde", ale ideálně si na konkrétní dobu konkrétní žáky domluvit, pozvat si je...naučit se tu konzultaci využít...
Při hodině, i kdyby člověk každému věnoval jen tu minutu, tak je to 30 minut ze 45, přičemž ti ostatní buď mají samostatnou práci, kterou ale opět s nimi musíš nějak probrat, nebo nemají co dělat.
Já jsem tedy při fyzice písemky k prohlédnutí dávala, ale že bychom stihli něco prohovořit, to určitě ne, a často i proto, že žáci si už tu další hodinu nepamatovali, cože to tam v té písemce psali a proč. Pro to uvědomění si bylo mnohem efektivnější právě hned po napsání s nimi ty správné odpovědi (v případě teorie) projet a příklady společně spočítat, bez ohledu na to, že ještě neměli hodnocení. Ale právě, že to bylo hned, lépe si fixovali ty správné odpovědi a uvědomovali si, co udělali špatně a ještě si i pamatovali proč. Po oznámkování (jeden rok, co jsem je měla jen 1x týdně, tak třeba i po dvou až třech týdnech, když hodina odpadla) už fakt šlo spíš o to zapsání známek, tam už žádná zpětná vazba nefungovala, takže bylo skoro jedno, jestli ten papír na prohlédnutí dostali, nebo ne. Já jim ho dávala hlavně proto, aby si přepočítali body, jestli jsem je někde neobrala.
Odpovědět