Re: Jak byste řešili očividné opisování
můj syn je už v tercii, ale loni od něj jeden spolužák vyprosil úkol z AJ, byl to úkol, který syn dělal doma asi dvě hodiny o víkendu, museli se vymyslet věty česky k určitému tématu - to jsem mu pomáhala já a pak věty překládál, to dělal sám.
v pondlěí to měli odevzdávat, jeden spolužák to od něj opsal, syn mu to dávat nechtěl, ale spolužák hrozně otravoval a furt ho prosil a prudil, až syn vyměkl a dal opsat.
Jenže, opsal to pako doslovně a ještě nasekal chyby, takže dostal za 4, synův úkol vzala jako druhý a řekla, že je totožný a syn dostal za 5.
Já měla potřebu toto jí sdělit, nechtěla jsem, aby synovi známku opravila, ale aby věděla, že úkol on opravdu dělal doma. Přišlo mi nespravedlivé, že "viník" dostal za 4 a syn za 5, přitom je jinak premiant.
Učitelka mi sdělila, že jí bylo hned jasné, že syn nebyl ten kdo to opsal, ale že vždy, když takhle zatlačí a pohrozí, tak se ten, kdo to opsal přizná. No toto je exemplář sám o sobě a samozřejmě se nepřiznal, takže syn na konci roku dostal z AJ kvůli této pětce 2.
S učkou jsem si ještě psala, když jsem se zmínila, že synovi tedy zakážu dávat opisovat úkoly, tak mi řekla, že to je takový folklor to opisování a že je potřeba zvážit, co se opsat dá a co ne. to syn samozřejmě dobře věděl, nicméně onen chlapec je i ten, který ho šikanuje a ustavičně otravuje.. a dost živě si dovedu představit celou situaci, kdy chlapec na syna doslova ječí, ať mu to dá opsat a syn prostě chtěl mít jen klid.
To co popisuješ ty, se stalo mě mockrát, nedávala jsem písemky opisovat, ale rovněž jsem nebránila, takže se klidně stalo, že za mnou celá řada opsala písemku, pokud jsem tam měla chybu, opsali to i s chybou. Jak to řešil učitel, si už ale nepamutuji.
Odpovědět