5.1.2007 11:42:44 Delete
Re: škola
Ahoj Míšo,
tak já jsem už rozhodnutá, že naše Lenka půjde....byla jsem i v Ped. psy. poradně a nic nenamítají, navíc jsem zvolila alternativní školu, kde odpadne mnoho negativ běžné školy.
Je fakt, že holky jsou ne napřed, ale jiné....mám doma čtyři a ve svém okolí samé kluky - kamarády, takže mohu srovnávat, myslím....A stejně staří kluci, i když i výrazně chytřejší, jsou prostě ještě děti, hračičky....Leňula ne, největší zábavou je pro ni sedět u stolu a kreslit, opisovat písmenka, vyplňovat všelijaké rébusy a hádanky....není v tom extra dobrá, ale prostě ji to baví...
Také staví úžasné stavby z Lega a ještě víc z dřevěných kostek, puzzle má moc ráda a je schopná poskládat během chvíle třeba čtyři dohromady smíchané (12 - 24 dílků/puzzle), hraje na flétnu a to i podle not, hrozně ji to baví a je schopná hrát třeba i hodinu....
Je fakt, že Lenku opravdu to kreslení, psaní, stříhání, lepení, skládání atd. dost baví....Den tráví tím, že si vymýšlí rýmy na různá slova, baví ji hledat slova od nějakého počátečního písmene a vůbec si všelijak hraje s písmenky...
Taky hraje ráda různé hry a nerada prohrává, ale to asi každý...Vždy se snažím ji navést na to, jestli ji bavila ta hra samotná a ona když zjistí, že jo, tak se zklidní a ta prohrauž ji tolik netrápí...
Vybrala jsem Lence Montessori třídu na běžné ZŠ, byla jsem se tam loni podívat a byla jsem nadšená. Sama jsem rok učila na klasické základce, dodělávám si pedagogické minimum, měla bych teď začít lektorovat ekologické programy pro ZŠ, tak se vším kolem učení dost zabývám...
U kluka bych to asi neřešila a šel by normálně, ale u holky mám pocit, že by jí ten rok mohl později chybět...Myslím až bude chtít třeba v rámci školy cestovat, bude si možná chtít prodloužit studium na vejšce a tak....A tak nějak bych ráda, aby na první děcko mohla začít pomýšlet dřív než ve třiceti, tenhle trend se mi moc nelíbí....
Navíc, Lenka je 7.9., kdybych nepřenášela, nemusela bych nic řešit, protože nezralá není, jen se prostě narodila o týden déle, než měla...
Jo a ještě mám taky strach z "přezrálosti"....někdy dítě, když prošvihne tu správnou chvíli, tak se pak ve škole nudí, i když ještě neumí číst ani psát, jeho mozek už chce myslet na něco jiného než jen na to, aby přesně napodobil písmenko, aby správně přeslabikoval slovo....už je připravený na to si číst nějakou knížku a přitom to dítě umí teprve pár písmenek, je nešťastné z toho, že to nejde...bývají pak leckdy horší problémy, než když dítě nastoupí hodně nezralé, táhnou se celou školní docházku....o těchto problémech se ale nemluví tolik, tak si je lidé příliš neuvědomují....No je to možná i tím, že se to nejspíš týká menšího počtu dětí....
No a pak taky občas přemýšlím nad zahraničními školskými systémy, kdy děti nastupují do školy už třeba ve čtyřech letech a i když výuka probíhá spíše ve smyslu naší mateřské školy, tak se přeci jen už sem tam něco učí, mají tu naší první třídu rozloženou jakoby do tří let, takže to není takový nápor a nikdo neřeší nějakou zralost nebo nezralost, protože při tomhle tempu a způsobu učení zvládají vlastně všichni.....
Je fakt, že já jsem s naším školským systémem hodně nespokojená, ale protože není v mých silách ho nějak měnit, tak se alespoň snažím hledat možnosti, jak si ho co nejlépe přizpůsobit...I jako student, i jako učitel, i jako rodič....
Odpovědět