| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Domácí škola

Domácí škola - Deníček
  (?)
[<<Předchozích 2040] Názory 20412050 z 16377  [Dalších 14327 >>]
noemmi 66862
3.9.2014 20:23:03
dolphin, díky za nabídku. Nepotřebujeme, ale jsem přesvědčena, že se někdo najde.

Já se naopak chci zeptat, jestli někdo nechcete prodat Ladislav Daniel, Škola hry na zobcovou sopránovou flétnu.
Noty po mně asi nenajdu a než kupovat nové to, co třeba jiný už nepotřebuje, napadlo mě se zeptat.
Dík:)
dolphin2 50983
3.9.2014 13:15:48
holky nepotřebujete některá učebnice ČJ do 1. třídy od Alteru? mám tu dva slabikáře, dvakrát čítanku, k tomu pracovní sešity, živou abecedu, prac. sešit k živé abecedě. ta živá abeceda je snad nepoužitá, max jedna dvě stránky, v tom pracovním sešitě ke slabikáři něco vyplněný je, ale řekla bych, že tak z 80% je to čistý. zbytečně mi to tu leží, tak kdyby se to někomu hodilo, tak za poštovný klidně předám dál :-)
noemmi 66862
3.9.2014 12:51:29
Mariko, klid:) (se to řekne :))
Nedělala bych zatím žádné závěry.
Pokud od toho odbíhá, zkusila bych nějakou domluvu, uděláme to a to a pak můžeš to a to.

Soustředění v ruchu ostatních dětí je něco, co řešíme taky. Někdy pak prostě s některými činnostmi musíme počkat, až budou malí spát (nespí ale současně), což zas není nejoptimálnější čas pro ty starší. Tak to ale prostě je a musíme s tím žít.
Tuliša 6384
3.9.2014 12:49:59
No tak vidím že nikde to není ideální :-). Já jsem dnes měla pocit, že jsem si vzala příliš velké sousto - páťák a třeťačka a že to asi nezvládnu. Zjistila jsem, že třeťačka se za ty dva roky ve škole asi nic nenaučila, byla úplně mimo co se týká znalostí :-) a páťák na mě neustále volá, že už má hotovo a vyžaduje další práci, tak tomu musím zadávat více samostudia, ať neotravuje :-)
Jakou formou děláte s páťákama dějepis a přírodopis? Co nosíte ke zkouškám?
MarikaP+3 82381
3.9.2014 12:14:34
U nás právě také ještě o pozornost usilují stále bojující tříleťák a roční batole, které by nejraději bylo pořád v náručí nebo u prsu, což Elišku také dost ruší.
Dnes z toho mám takové smíšené pocity, chvílemi dobrý, pak zase pocit, že to prostě nedám. Asi se stále nechávám svazovat takovými těmi představami, co by dítě mělo/nemělo, štve mě, když mi od toho odbíhá, dělá blbiny atp.
Ale určitě lepší než včera a to jsme se celkově učili déle.
Helča + J+V+M 110737
3.9.2014 0:34:06
Mariko - nezoufat - doufat. Přála bych ti vidět dnešek u nás. Byla jsem zralá na Bohnice. Veru (prvňačka) se nechala zlákat pracovat (nechci to zatím lámat přes koleno, ale chci, aby věděla a zvykla si, že se každý den něco dělá). A Maru, což je batole (2roky, 9měsíců) toužící po vědění a zkoumání, chtělo pracovat také. A tím, že má zrovna svoje období vzdoru a jásama a jáprvníprvní, tak snad ani nemusím líčit dál.
Jeník (čtvrťák) si zalezl ke knihám a byl spokojený.
Hledat, co by naší školačku bavilo by bylo složité, takže má smůlu a jede to samé, co syn - vesmír. Přičemž jsem dneska zjistila, že pozná i malá tiskací písmena.

Tak neboj.~6~~x~
kotrmelka 58142
2.9.2014 23:56:16
Mariko: na hodnocení prostě papírové věci doneseš (určitě nějaké časem též budete mít, třeba jednotažky,nebo nějaká uvolňovací cvičení,psaná písmena,výtvarku...atd) no a ty věci,se kterýma to nejde buď nepřineseš vůbec (ono není tak úplně potřeba zmapovat každé procvičování ),nebo to můžeš vyfotit. Já syna normáně fotila při čtení, při různých hrách do češtiny a matiky,při tělocviku atd. Případně můžeš i něco donést s sebou (já tahala elektronickou hru do angliny, někdo tam měl papírová písmenka k tomu obrázek na skládání slov..prostě můžete něco předvést..ono to nemusí být úplně vše jen na tom papíře :))
Jinak co se týče učebnic,tak v první,jsme nepoužívali žádné (krom matiky Hejného). V druhé už ano,ale též celkem volně (krom matiky Hejného teda :))

Lubar: mě by zajímalo,jak se ti daří skloubit starší dítě s prvňákem? Učíte se dohromady,nebo má každý svůj čas? Neruší se navzájem? Náš staršák není zrovna samostatný,když se otočím,už je pryč, tak přemýšlím,jak a jestli vůbec, by se to dalo skloubit s prvňákem (který u nás bude,jak předpokládám též při každé příležitosti pryč od stolu)..
MarikaP+3 82381
2.9.2014 23:09:07
TAk jste mě trochu uklidnily a pokusím se jet ten náš chaos v podobě jako doposud, jen tomu přidám to, že se prostě učení budeme věnovat souvisle každý den nějakou určitou dobu. Zatím jsme se učili jen tak nahodile, jak nás to zrovna napadlo.

Jen mi ještě leží v hlavě, jak se to pak u pololetního zkoušení prokazuje při tom portfoliovém hodnocení. Já žiju v domění, že tam musím donést nějaký materiál, ze kterého plyne, že jsme se učivu skutečně věnovali.
Tragika 61116
2.9.2014 23:02:47
Holky to tady píšou dobře.
S jedním prvňákem je radost doma pracovat. Máš spoustu času na vše, můžeš učit prožitkově a ne jen sedět nad učebnicí a pracovními listy. My píšeme Comenia script a první 4 měsíce syn dělal jen velká písmena. Modeloval je z hlíny, vyšíval na podložku, já mu je psala na záda a on hádal, vybarvoval si po svém barevnou abecedu v CS, napsala a ilustrovala jsem mu vlastní Slabikář. Matematiku jsme dělali hodně na procházkách, na cestách v autě.... Matika je všude kolem nás a dá se dělat tak, že dítě vlastně ani nepostřehne, že se učí. To ostatně celá první třída.
U slovních druhů, vyjmenovaných slov, či násobení, už to je bohužel jiné. ~;)
Lubar 16347
2.9.2014 22:20:22
Mám druhého prvňáka v domškole, takže přeci jen už trošku zkušeností mám.
Učebnice používám jen jako vodítko, co by se dítě v tom kterém roce asi tak mělo naučit, plus jako zdroj zajímavých cvičení.
Čtení u staršího byl a je kámen úrazu, trvalo mu víc jak rok, než mu naskočila syntéza - to znamená, že z písmen l - e - s byl schopný složit slovo les. Trénovali jsme to horem dolem, už jsem byla v jednu chvíli fakt zoufalá, že ho vážně nikdy číst nenaučím. No, dodnes čte velmi pomalu a má velkou tendenci si raději slova domýšlet, než je číst, nicméně čte a tomu, co čte, i rozumí. Osvědčilo se mi používat celé tělo, ne jen učebnici - takže si písmenka ohmatával (pěnová, dřevěná), psali jsme je křídou na ulici a chodil po nich, vytvářel písmena ze svého těla, vytvářel je z modelíny, z lega. Dlouho jsme četli jen tak, že měl dřevěnou montessori abecedu a z té jsem mu skládala jednoduchá slova a on je četl. K ruce měl tabulku s obrázkovou abecedou, aby se kdykoli mohl podívat (jemu dělalo strašný problém si i jen zapamatovat tvary písmen, je epileptik a paměť má poškozenou). Učebnici - slabikář od Frause, jsme začali používat až po tom roce, kdy jsem potřebovala zdroj jednoduchých textů k procvičení.

Teď s druhým prvňákem je situace úplně jiná - stejné to je ale v tom, že z učebnic používám jen něco... Ten, sice pomalu, ale už čte, takže čte jednoduché a krátké texty z knížky Čtení s porozuměním, která se mi u staršího neosvědčila vůbec. Jak se naučil číst, nevím... prostě jednoho dne přišel a slova četl a dokáže číst i v knížkách delší texty. Sem tam mu udělá problém nějaké složitější slovo, ale je to čím dál tím řidší.

Asi bych doporučila učebnice založit a hledat jiné cesty ... a z učebnice sem tam použít jen něco, co se bude hodit. Ty učebnice jsou stavěné na jiný způsob práce, ne na individuální výuku, většinou. A speciálně čtení mi připadá, že se bez učebnic učí doma výrazně líp...
[<<Předchozích 2040] Názory 20412050 z 16377  [Dalších 14327 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.