30.5.2011 15:50:49 Slavibor
Článek je trochu mimo.
Co je špatného na tom, že rodiče chtějí, aby děti braly svou práci vážně ? To snad nevadí.
Problém ovšem je, že dnešní škola je beznadějně zastaralá (zůstala někde v 19.století) a není schopna připravit děti pro současný život.
Ve výuce stále nesmyslně dominuje matematika a jazyky, zatímco ostatní předměty se krčí jako bezvýznamné vzadu. Třeba pracovní výchova - v 19.století většina dětí doma pomáhala a mohla se tak přirozeně naučit řemeslo, dnes ani 10letý syn profesionálního řidiče neumí ani napumpovat (viděl jsem to na vlastní oči!). A totéž se dá říct i o ostaních předmětech - hudebka, tělocvik, zeměpis, výtvarka - vše "nepodstatné".
Přitom většina dnešních školáků nebude univerzitními profesory či lingvisty, ale bude dělat běžná, "nepodstatná" zaměstnání - a většinou RUKAMA.
Nemám nic proti rozumným znalostem matematiky a angličtiny, ale pokud děti tyto předměty nebudou studovat na vysoké škole, v životě si vystačí s "kupeckými" počty a průměrnou angličtinou. Co jim však ze školy bude chybět - to jsou znalosti z oborů, ve kterých by mohly vyniknout.
Proto taky hodně jedničkářů v životě tápe - inu špičkový instaletér je v životě úspěšnější (a bohatší! ) než podprůměrný právník nebo učitel.
Ale má to zatraceně těžké.
Odpovědět