Ještě jedna možnost
Mně tam chybí ještě jedna možnost.
V případě, že je motivace podaná manipulativně, tak se může dítě "kousnout" taky, aniž by bylo jinak apatické nebo "zvyklé, že jde všechno podle něho".
Já se ze školky pamatuju, že jsem se občas takhle zasekla, když nám učitelky nabízely třeba bonbóny s tím, že si myslely, že nás to bude motivovat. Děti po nich "skákaly", mně to nějak v té chvíli asi přišlo neupřímné či co a odmítla jsem se na dané činnosti podílet s tím, že o žádné bonbóny nestojím. Pokud by někdo vůči mně postupoval podobně jako v článku (tj. pomohl mi se do dané činnosti "vpravit", asi bych na to byla slyšela, protože by v tom nebyla ta faleš. Argument "která maminka nebude mít na co se dívat" mi ale přijde silně manipulativní a taky bych si asi řekla "no a co, tak ať".
Ale my jsme ve školce měli učitelky výstavní krá*y, pardon za ten výraz.
Učitelky v naší školce dneska jsou naštěstí víc než skvělé, a já za to dnes a denně děkuji, když si vzpomenu na vlastní školková léta, tak bych

.
Takže bych k úvahám v článku, co s dítětem, které se vzpříčí, přidala ještě jednu - nejednám s tím dítětem náhodou manipulativně?
Odpovědět