16.10.2012 8:43:29 Rigmor
Re: Ano, existuje rozummný důvod.
Taky kdyby se kdysi kaligrafii učili všichni, možná by neměli co jíst, protože někdo musel dělat i užitečnejší práci a ne si malovat. Písmo je na komunikaci a jeho použití by mělo být rychlé a praktické.Když to chce mít někdo hezké, tak prosím, ale ne každého baví si malovat a ne každý ma na to vlohy.
Moje psací písmo mají lidi v zahraničí problém číst. Tiskací jsem se z pouhého čtení kupodivu psát nenaučila (jak tady nekdo psal), psaní a čtení není totéž. Samozřejmě to umím, ale nemůžu se tím zdržovat třeba na zkoušce. S psaním jsem neměla nikdy problém, ale připadá mi, že se význam psaní zbytečně přeceňuje. Vždyť je to prostředek, pomocí kterého se učíme, jenom nástroj. Na malých tiskacích písmenách jsou obloučky taky, když už jde o to.
Chápu, že odborník na písmo to vidí víc do hloubky, ale pro většinu lidí to není nejduležitější věc v životě.
Mně přijde logičtější se učit nejdřív velká tiskací písmena, vždyť je dítě vidí všude kolem sebe. Nepřijde vám divné, že se deti učí psát něco jiného, než čtou? Comenia skript mi přijde takový rozumný kompromis. Písmenka se víc podobají tomu, co je všude kolem nás napsáno a spojování urychlí psaní.
Já budu ráda, když se moje děti naučí mluvit, číst a psát ve všech 4 jazycích (místní jazyk, česky a slovensky od nás rodičů a angličtinu mají od první třídy), a ne že bych je ještě opruzovala s krasopisem (protože je to hezké, protože jsem se to učila i já, protože obloučky jsou to, co je důležité...blabla). Je důležité, aby se naučili psát rychle a čitelně. Můj syn třeba tahá písmenka sezdola a ne shora. Při otázce ´proč?´ jsem se zamyslela a zjistila jsem, že nemám logickou odpověď. Proč by to vlastně nemohl dělat jinak, když mu to přijde lepší? Každý si najde svůj způsob, důležité je, aby to splnilo účel.
Odpovědět