16.10.2012 18:26:05 Tereza
Re: Ne, neexistuje.
Přesně tak, k cíli vede více cest, ale naše školství tak neumí pracovat. Nevolám po snižování nároků, ale po větší diferenciaci a po tom, aby se naše děti učily jinak než my, protože žijí jinak a jejich potřeby a problémy jsou jiné... I u genetické metody se děti naučí psací písmo, ale později, což má mnoho výhod - je rozdíl, zda učíme děti pro hlásku "m" současně čtyři znaky (tj. malé tiskací, velké tiskací, malé psací a velké psací), nebo se naučí pouze znak pro velké tiskací písmo, takto brzy zvládnou celou abecedu, posléze spojování do slov, vět, začínají samy psát. Je to nepoměrně jednodušší zvláště pro ty slabší děti - čárky a obloučky většinou v čitelné podobě zvládnou i největší kocouři. A především jim to dá tolik důležitý zážitek úpspěchu, něco se naučili, jsou motivovaní k dalšímu učení. To je pro začátek víc než suma konkrétních znalostí a dovedností. A věřte, že po praxi v MŠ i ZŠ vím, o čem mluvím.
Odpovědět