22.10.2012 0:48:47 Kika, dvě děti
Re: Ne, neexistuje.
Souhlasím s Gertrudou. Mám syna v mezinárodní škole, třída je česko - anglická. V češtině se učí psací písmo, naštěstí mu docela jde, ale pro mě je obrovský rozdíl mezi úkoly z české a anglické části skoro nepochopitelný - v angličtině probírají starý Egypt, vytvářejí vlastní mapy a dle nich zkoumají okolní terén, čtou knížky odpovídající jejich individuální úrovni čtení a skutečně počítají do sta - v rámci matematiky mají i logické úkoly (obrázkové řady apod.). V češtině malujeme klubíčka a vlnky....naštěstí s rozumnou paní učitelkou, která na písmu nebazíruje a učí je krásné básničky od Hrubína. Nemám nic proti psacímu písmu, sama používám "hybrid", ale připadá mi, že pokud se ve školství jako velké téma řeší jen to, jakým písmem se bude psát, je něco špatně. Nedávno byla moje kamarádka na školení učitelů pořádané tuším ministerstvem a nadšeně mi vykládala jako o novince o přístupech ve výuce, která já osobně znám z manažerských školení už asi deset let....možná by bylo dobré přestat se handrkovat o písmo a raději řešit zásadní otázky jak výuky budoucích pedagogů tak i to, o co nám u žáků vlastně jde, co přesně z nich na konci základky a dalších stupňů chceme mít. Z takového cíle pak jasně vyplyne i potřeba takového nebo jiného písma.
Odpovědět