7.11.2012 12:36:13 T
Doucovani vs. uceni se novych veci, ktere ve skole proste neprobiraji
Bohuzel je to kvalitou na rade ceskych skol, coz ukazuji i vysledky PISA testu.
Ja jsem dospela k tomu, ze pokud chci, aby moje dite neco umelo, tak se o to musim postarat hlavne ja, nechat to na skole, kde uci casto lide, kteri dany predmet neumi, by bylo nezodpovedne (bohuzel nemam dite, ktere by bylo samostudijni typ). Pro priklad: tridni ucitelka pise dopisy rodicum, z kterych je zrejme, ze neovlada shodu prisudku s podmetem; anglictinu uci ucitelka, ktera jazyk vubec neovlada. Skola navic zamerne v 5.tride odklada ucivo, ktere deti budou potrebovat k prijimackam, protoze nechce, aby ji deti odchazely pryc. Ceske skolstvi je jedno z nejselektivnejsich v Evrope. Nekde deti delaji prijimacky uz do prvni tridy (jazykovky apod.), dalsi masivni selekce v 5.tride, dalsi v 7.tride.
Jako rodic chci pro sve dite to nejlepsi vzdelani a pokud vidim, ze vsechny chytre deti odchazi na vicelete gymply, tak jasne, ze to chci i pro sve dite, pokud na to jen trochu ma. Takze ano - vyuku jazyku zajistuji doma a pred prijimackami zcela jiste bude taky chodit na kurzy. Je mi ditete trochu lito, ale bohuzel spolehat jen na ZS je u nas malo. Jen bych to nenazyvala doucovani - doucuje se neco, co dite ve skole nepochopilo, ma s tim problem. U nas se "doucuji" deti veci, ktere je proste v ZS nenauci, ale ktere potrebuji pro sve dalsi vzdelavani, bez jejich znalosti nejsou k dalsimu vzdelavani na "lepsich" skolach pripusteny. Takze chyba je zcela jiste ve skole, ale taky v celem systemu, ktery k takovemu chovani tlaci.
Odpovědět