Re: zatím jsme ...
Myslím, že domácí procvičování je hodně důležité.
Když se mám naučit 30 nových slov, zabere mi míň času se jich jeden den naučit 10, druhý 10 a třetí 10. Když se budu chtít naučit všech 30 zaráz, tak tím strávím mnohem víc času.
Ale souhlasím, že se často setkáváme s "úkoly pro úkoly" - aby něco dostali zadáno.
Já třeba pravidelně dávám za Dú do přírodopisu kreslit obrázky. Ve škole je to ztráta času, to ho raději využiju k zopakování, nebo přidání pár zajímavostí.
A v AJ zase často dávám za Dú si dopředu přečíst a promyslet text, se kterým budeme v následující hodině pracovat. Na to každý potřebuje jiný čas, v hodině by je časový limit zbytečně stresoval. Navíc abych tam seděla a koukala 10 minut na to, jak si čtou - to je můj čas drahý - lépe ho ve prospěch žáčků využiju tak, že se jim budu věnovat - ať už vysvětlením problematických věcí, procvičováním nebo "jen" nezávaznou konverzací.
I tyto úkoly (obrázek, čtení), se kolikrát dětem zdají přehnaně náročné

Odpovědět