Re: Záškoláctví - máte zkušenost?
Pawlo, chápu, jak to myslíš, ale do práce člověk chodí buď pro peníze nebo pro uspokojení (pocit užitečnosti nebo seberealizaci).
Když nechodíš do školy a přesto zvládáš uspět v testech a zkoušení, tak jakej je důvod tam sedět denně? Snad jedině to, že se tam dělaj užitečný věci, o kterých máš pocit, že Ti k něčemu budou, nebo že Tě to baví. Ale to bohužel dost často neplatí. Já třeba měla spolužáka, kterej byl rok na škole v Německu, přečet tam Kanta a další německý klasický filosofy v originále a když z toho pak byl náhodou zkoušenej v občance, tak náš zaprděnej učitel, než by připustil, že zrovna v týhle oblasti má nějakej student větší přehled, než on, trval na tom, že máme umět přesně to, co je v zápise v sešitě a dal mu dvojku, aby mu ukázal, kdo to tam šéfuje.
Když jsme výjimečně měli učitele, kterej uměl zaujmout, tak ho říďa po roce fungování vyhodil (důvod vyhazovu byl i zpětně viděno absurdní - prostě učil jinak, než se očekávalo - ale já si dodnes pamatuju, jak přišel do třídy, sednul si na stůl, začal si číst sám pro sebe a vůbec si nás nevšímal, až jsme všichni jak vosy kolem medu začli dotírat, že by se snad měl svěřit, co že to čte... a on nám za hrobovýho ticha odrecitoval báseň od Alena Ginsberga a já hned po vyučování mazala do knihovny pro Kerouaca...) MMCH dodnes se s nim já, Jenoň i další spolužáci vídáme - už 15 let.
Odpovědět