3.11.2011 7:09:19 Roya
Re: Nekázeň ve školách
Ačkoli nechci bagatelizovat negativní vliv společnosti a některých rodin na chování žáků, jsem přesvědčená, že hodně záleží také na celkovém přístupu učitele k dětem: děti vycítí, jestli
1) jimi pohrdá - pak se ho buď bojí, pokud je agresivní (byť jen slovně), nebo jdou do odboje
2) si nevěří, neví si rady, či se jich dokonce bojí - pak toho využívají až zneužívají, neváží si ho
3) je sebevědomý a bere je jako rovnocenné osobnosti - pak většina třídy spolupracuje a učitele přijímá.
Řekla bych, že hodně učitelů, kteří se opravdu snaží dětem připravovat zajímavé hodiny a mají děti rádi, má zároveň nižší sebevědomí (nemyslím to učitelské, ale své osobní), které bohužel (?) děti vycítí a některé z nich (tady podle mě nastupuje ten vliv rodiny a společnosti) proto takového učitele nerespektují, přestože by jim měl co dát.
Obecně si myslím, že děti zaujme lépe ten, kdo k nim přistupuje s respektem než ten, kdo od začátku vystupuje z pozice moci, neřku-li pokud ji zneužívá (nadávky, přemrštěné tresty apod.).
Odpovědět