Ahoj, mela jsem skveleho ucitele v autoskole, a tak predavam rady:
1. pokud to jde, jezdi prvnich 100 km v aute sama. Zes udelala chybu poznas i bez toho, aby u toho nekdo dalsi vejskal. Je treba se v klidu rozjezdit.
2. Nebud nervozni, ze nekdo jede za tebou a vypada, ze sili, ze te nemuze predjet. Jed jak potrebujes, v klidu.
3. Kam nevidim, tam nejedu. Preloz: nejezdi rychle a setrvacnosti do neprehlednych zatacek, kdyz je blbe videt - sero, dest apod. - neni ostuda jet pomalu atd. atd. Tech, co v takovych chvilich jezdi zbytecne suverenne, jsou plne prikopy.
4. Bud pro ostatni citelna. Napr. nejdriv blinkr, pak brzdy.
5. I kdyz ti nekdo rika "muzes", jeste se podivej.
6. rozjizdeni do kopce me ucil takto: povoluj spojku az do chvile, kdy citis, ze se auto chce rozjet. tehdy preslapni z brzdy na plyn a operativne rovnovazne pouzivej pedaly spojka, plyn. Couvne malokdy. Temer nikdy, ani v zacatcich, rucku nepouzivam. To uz musi bejt. Zasadni je ten prvni posun spojky do bodu "tesne pred rozjetim" - to ma kazde auto jinak.
Pak, kdyz uz jsem vozila i manzela, jsme se dohodli na tom, ze chyby si zapise nebo zapamatuje a proberem je az doma. Na hadky za volantem neni cas.
Starsi auto je prima - odreniny neboli.
A strach - jsem technicjky typ, na rizeni jsem se tesila, jezdim denne a rada, ale prvni roky jsem pred odjezdem, treba i pulhodinu, mela divny pocit kolem zaludku. Behem prvnich chvil jizdy to preslo a ted uz to davno nemam, ale chci rict, ze nejsi divna a ze se to podda

Az prijde chvile, kdy budes ovladat auto podvedome, naopak to podle me teprve zacne byt nebezpecne. Casto se pristihnu, ze jedu na "autopilota". Neni to uplne dobre.
Drzim palce
