Tragiko, to netušim.
Já bych třeba odmítla výstavu, která by se nedala vztáhnout k našemu projektovýmu tématu, protože mám zkušenost, že dětem se věci líp spojujou, když je mají po kupě. Když se odbíhá, maj zmatek v tom, co je s čim ve vztahu. Takže buď bych koumala, jak to k tématu vztáhnout, nebo bych se pokusila domluvit na období, kdy by se nám to k tématu hodilo (máme témata jako cyklus, takže přesně vim, kdy co budeme dělat).
Jenže odbočení od tématu se běžných škol vůbec netýká, takže to nebude ten případ.
Krom tématu se rozhoduju podle toho, aby to vyšlo levně a aby cesta nebyla delší, než program, takže cokoli zdarma v dosahu školy nemám důvod odmítnout.
Snad leda by šlo o něco, co je v rozporu s hodnotovou orientací většiny rodičů - u nás si třeba dokážu představit, že by s rodičema švihlo, kdybych chtěla vzít menší děti na Dádu

Nebo do kina bych děti nevzala na Disneyovku typu Kungfu Panda. Máme skoro polovinu rodičů z alternativního divadla, z galerie, památkáře... snažim se hlídat uměleckou úroveň (ale to mám snadný - zvou nás právě tihle rodiče, pokud se u nich pořádá něco, co by se nám mohlo hodit).
Nebo kdybych uvažovala třeba o výstavě typu Bodies, určitě bych se nejdřív zeptala, jestli by s tim neměli problém (tušim, že řada z nich by řešila nějaký pochybnosti o původu těl, např. v souvislosti s potíráním Falun gongu).
Tak nevim, no. Asi nechceš napsat, čeho se ta výstava týká... Ale tak řekněme, že pokud jde o něco jako bydlení našich předků, nebo šutry z vašeho kraje, tak důvod fakt netušim.