22.3.2012 16:59:08 Karel
Re: Dceři hrozila pětka z matiky a teď má dobré známky
Přesně, výsledkem současné matiky je, že děti neumí ani spolehlivě písemně násobit a dělit, ani spolehlivě a hbitě operovat s takovými těmi "chytrými" výpočty jako je dělení a násobení 5, 50, 25, neumí pořádně násobky 12, 15, 16 (velmi užitečné v životě), neumí pořádně NSD a nsn a jejich použití v operacích se zlomky, roznásobování rovnic, atd. Mají problémy se zlomky, s procenty vůbec atd. A do toho se hrnou úpravy lomených výrazů, obory platnosti, rovnice, ...
Proč: Protože je to "rychlokvašené", "instantní"...
S matikou je třeba si vyhrát, je to v podstatě taky umění... Vyhrát si o to víc, o co víc to člověku nejde...
Na SŠ a VŠ jsem se pohyboval trochu kolem lidí kteří v rámci tehdejších struktur DPM a VŠ popularizovali matiku. Často prof. Hejný-ovců. I sám jsem se spolužáky na G zakládali a vedli v Praze Pikomat v 1986? 87? Abychom to předali dál. A dneska je mi z toho na ...
Odpovědět