28.6.2012 18:45:42 Delete
Re: Rozdělení dětí na základě testů
Dřív jsem tomuto rozodělování celkem fandla, ale po zkušenostech už ne. Nebo abych byla přesná, vadilo by mi to globálně, na všechny předměty stejné skupiny. Na druhou stranu by mi asi nevadilo mít výkonnostní skupiny podle předmětů, takže někdo, komu nejde třeba matika, by byl na matiku v té nejhorší, ale měl by šanci být mezi nejlepšíma v angličtině apod. Pak by ale zase neexistovaly třídní kolektivy jako takové, což může a nemusí být dobře. Je to organizačně složité, takže spíše nerealizovatelné. Tam, kde taková možnost u jednotlivých předmětů existuje (bývá většinou jen u cizích jazyků) to ale vítám.
Nevadí mi třeba gymnázia, jazykové nebo matematické třídy, protože existují děti, které jsou orientované na výkon nebo jsou opravdu trochu jinde než ostatní a tak je to pro ně způsob, jak se dostat mezi podobně "postižené".
Pro ostatní děti, které třeba vynikají jen v něčem nebo jsou ve všem zcela průměrné či dokonce slabé mi ale dělení podle výkonnosti (zejména jen podle výkonnosti v hlavních předmětech, což je nejobvyklejší) přijde nešťastné. Homogennější skupina se sice snáze vyučuje, ale pokud chybí nějaký ten tahoun a nebo i někdo, kdo potřebuje táhnout, tak zejména u těch slabších skupin nastává problém s motivací...je těžké pak takovou skupinu vybičovat k jakémukoliv výkonu, natož k lepšímu....u skupin těch nadanějších dětí s tímhle problém nebývá, většinou proto, že mají vnitřní motivaci (učení je baví nebo mají jasný cíl, kam chtějí dojít).
Většině dětí prospívá pohybovat se ve skupinách heterogenních.
Odpovědět