28.10.2012 19:30:33 Delete
Vnímání asistentů ve školách
Učitelky a učitelé, jak vnímáte asistenty (osobní i pedagogické) ve svých třídách? Je to pro vás obtížnější nebo snažší, když je tam máte? Zaměstnáváte je cíleně, když se zrovna nemusí věnovat konkrétnímu dítěti nebo to necháváte na nich, kde zrovna jsou a co dělají? Jste ochotní a schopní si s nimi na chvíli vyměnit role, nechat jim na starost ty ostatní a věnovat se chvíli jen žákovi, na základě jehož potíží vám byl asistent do třídy přidělen? Jsou vám partnery nebo jsou pro vás vysloveně podřízení? Nebo si jich prostě nevšímáte a máte je jako inventář třídy?
Asistentky a asistenti, jaký máte dojem ohledně toho, jak vás vnímají pedagogogvé ve svých třídách? Máte pocit, že jim práci usnadňujete, komplikujete nebo že jste ve třídě zbyteční? Věnujete se jen konkrétním dětem nebo děláte to, co je zrovna potřeba? Určujete si činnost sami nebo vás řídí učitelé? Je váš vztah s učitelkami a učiteli rovnocený, tedy každý máte svou práci a vzájemně se domplňujete, nebo jste podřízení a odkázaní na to, co vám pedagog dovolí?
Odpovědět