Re: Učitel x asistent nebo učitel + asistent?
Mám ve třídě odjakživa někoho, protože od prvního roku, co jsem učila, jsem měla ve třídě vždy dvě integrované děti. Asistent byl vždy pedagogický a vždy k těm konkrétním dětem. Aktuálně mám ve třídě dvě integr. děti, asistentku na cca 80% výuky (nechodí na výchovy) a na 2 vyučovací hodiny dvě asistentky najednou (jde o předmět, který je pro obě děti natolik obtížný, že obě potřebují jednu osobu jen pro sebe).
Je to pro vás obtížnější nebo snažší, když je tam máte?
Snazší.
Zaměstnáváte je cíleně, když se zrovna nemusí věnovat konkrétnímu dítěti nebo to necháváte na nich, kde zrovna jsou a co dělají?
Ví samy dobře, co mají dělat.
Jste ochotní a schopní si s nimi na chvíli vyměnit role, nechat jim na starost ty ostatní a věnovat se chvíli jen žákovi, na základě jehož potíží vám byl asistent do třídy přidělen?
Ochotná i schopná jsem, asistentka by to určitě zvládla, ale děje se to minimálně, protože se to neukazuje jako žádoucí - děti by pak měly hokej v tom, koho vlastně zrovna sledovat a poslouchat.
Jsou vám partnery nebo jsou pro vás vysloveně podřízení?
Partnery. Na názory ohledně dalšího postupu práce s dětma se ptáme vzájemně. Ale to můžu říct díky tomu, že se jedná o velmi schopné asistentky se speciálně pedagogickým vzděláním, navíc obě mají i vlastní handicapované děti, takže kupu osobních zkušeností...
Nebo si jich prostě nevšímáte a máte je jako inventář třídy?
To by byla dost škoda ;-)
Odpovědět