6.9.2013 15:00:49 Ropucha + 2
Re: Rozpaky rodičů s nástupek syna do první třídy
Raduno, ale to stavíš do protikladu odlišné věci.
Tady není řeč o dětech, které nejsou schopné se naučit nové věci nebo dotáhnout věci do konce.
Naopak, tady je řeč o dětech velice bystrých, zvídavých, které se učí velmi snadno a když jsou něčím zaujaté, vydrží u toho věčnost. A mohou být i velice dobře vychované, zdvořilé, neagresivní atd..
Ale jsou bohužel jednak velmi temperamentní a druhak čilá aktivita jejich mozku jim nedovoluje být v klidu a nečinnosti. Takže využijí každé "hluché chvilky", třeba když maminka mluví s nějakým jiným člověkem nebo když se paní učitelka věnuje jinému dítěti, a vymýšlejí si vlastní aktivitu. To není nuně neukázněnost nebo zlá vůle, to je prostě tvořivost, aktivita, ke které jsou puzeni a neumějí se ještě náležitě ovládat a kolikrát neumějí ani domyslet možné následky.
Dospělými je to pak hodnoceno jako "zlobení" - ale kluk, který z přetlaku hodí bačkorou na školní chodbě tak nešikovně, že něco shodí a zničí (například), nemusí být nevychovaný grázl, ale prostě jen normální dítě, které impulzivně upouští páru z dlouhého nuceného sezení.
Odpovědět