1.1.2015 19:07:10 Z+2
Re: všechno špatně...
Jenže pokud je právo na školní výuku zakotvené v ústavě je naprosto adekvátní očekávat, že škola se o ní postará. Protože pokud o úspěšnosti dětí rozhoduje to co dodělají doma je všechno špatně. Nadržujeme tak dětem motivovaných rodičů. Popíráme rovný přístup už na tom prvním stupínku. Je to třeba jeden z důvodů, který tak brutálně diskvalifikuje romskou populaci, ale samozřejmě, že nejen tu.
Pokud už máme tu zhovadilou myšlenku, že na konci ZŠ chceme stejné množství znalostí od kopáče i od chirurga, tak se mi jeví už úplně špatné tu disproporci požadavků ještě násobit domácí přípravou.
Ale třeba konkrétně, jaký smysl má pokud dcera doma má spočítat deset příkladů sčítaní do 5 když naprosto v pohodě sčítá do sta? Zbytečné. Nudné a bude to platit vždy. Ještě hodně dlouho bude daleko napřed. Už teď 4 letý syn dělá tyto úkoly za ní což bohužel znamená, že se bude nudit v matematice naprosto stejně. Spousta úkolů je naprosto zbytečný dril a místo toho aby teda dcera procvičovala psací písmo, tak procvičuje něco co dokonale umí a dostane za to další naprosto snadnou jedničku. Z mého pohledu naprosto demotivační.
Odpovědět