11.12.2015 17:53:28 Delete
Re: gramatické jevy 1.stupen
domenico,
tak umět už to mohou, běžně se tedy učí ve druhé třídě párové souhlásky na konci slov,l ve třetí pak uvnitř slova, protože k tomu většinou potřebují umět poznat předponu, což se učí ve třetí.
Takže ynalost psaní těchto slov bych ve třetí třídě touto dobou už klidně očekávala.
Jako problém vidím, že pokud je to diktát na vyjmenovaná slova, je hodnocený za neznalost jiného jevu, aniž je někde zřejmé, jak je na tom s těmi vyjmenovanými slovy. Protože v tuto chvíli ta dvojka nic nevypovídá o jeho znalosti vyjmenovaných slov.
Já dávám u diktátu dvojí hodnocení (dávám body, ne známky), zvlášť hodnotím probíraný jev, zvlášť potom diktát jako celek. Po určité době přesunu probíraný jev mezi ostatní probrané a už ho hodnotím v rámci celku, ale potom nenapíšu, že diktát sledoval tenhle jeden konkrétní jev, ale mohu napsat třeba kontrolní diktát jako ověření schopnosti aplikace veškerého probraného učiva...
Odpovědět