11.12.2015 18:56:15
sarmi
Re: gramatické jevy 1.stupen
delam to tak, jak pise roya - pokud je v diktatu (i když se jim snazim vyhýbat, ale ne vždy to jde) gram. jev, který ještě deti neprobiraly, upozornim na to (klasicky carky ve vetach, shoda podmetu s přísudkem, s/z na začátku slov apod.) a reknu, jak se slovo pise. pokud to tam stejne někdo mrskne, zpravidla zakrouzkuju a nepocitam jako chybu.
ale v diktátech uz sleduji vse, co jsme probrali. takze i když deti upozornim, aby si zopakovali vyjm.slova (prave nyní dokončujeme dvojice podobne znejicich slov napr. dobil-dobyl, vysunuta-visuta, mýt-mít), tak hodnotim i velka písmena, znamenka za vetou, parove souhlasky, predpony apod.

.
pokud piseme slovni spojeni na dany gram. jev, tak tam si to o to dvoji hodnoceni říká. takto jsem rozlisovala prave u psani predpon a predlozek.
Odpovědět