25.10.2011 9:54:28 x x
To je zase blábol...
... jako ostatně, dle mého názoru, vše co autor sesmolí. Jednak jsem nepochopila, o čem článek je, není tam nic konkrétního, pouze takové teoretizování o tom, jak je současné školství špatné. Myslím, že co fungovalo po staletí, zase tak špatné být nemůže. Spíš jde o to, že se změnila doba, změnila se rodina, změnilo se množství čas, které rodiče svým dětem věnují. Ono to jde dost těžko, když rodiče nepracují na poli, ale odjíždějí za zaměstnáním a s dětmi se vídají až večer, v lepším případě. Neumím si dost dobře představit, jak by mělo vypadat takové vyučování, při kterém by se dítě mohlo pohybovat. To by pak veškeré soustředění bylo v pytli. Navíc, jsou děti, které prostě přemýšlí v klidu a nelítají od čerta k ďáblu. Taky nevím, jak by pedagog zvládal třídu třeba 25 prvňáků, kde by každý byl v nějakém pohybu. Myslím, že problém je jinde, ne v tom, že školství tak jak ho známe staletí, je špatné. každé normální děcko vydrží sedět v klidu a přijímat informace. Jinak taky, bohužel člověk se musí učit i tomu, co ho nebaví, protože jinak by byl totální negramot. Neznám moc dětí, které by bavilo učit se písmena, čísla a další věci. Ale patří to k životu gramotného člověka. To, že upadá školství, není až tak dalece zásluhou školství jako takového, ale dobou, kdy ty děti nemají o nic moc zájem, nepovažují za nutné umět psát správně gramaticky (vdžyť to za mě Word opraví...) a další. Myslím, že dnešní doba prosazuje idividualitu osobnosti až moc, z toho vyplývá naprostá absence jakékoliv autority ve vztahu žák - učitel. Dítko si myslí, že v dnešní "demokratické" společnosti mu muže každý vlézt na záda a podle toho to pak ve školách vypadá. Učitel nemůže dát děcku špatnou známku, protože pak na něj vlítnou rodiče, že co si to jako dovoluje dát jeho geniálnímu dítku škaredou známu a že to budou řešit s ředitelem atd. Ona bývá strašně velké ego u těch lidí, kteří toho v hlavě moc nemají, to se pak předává děckám a už to jede. No bylo by to na dlouhé vykládání, vesměs ale problém školství není problémem školství, ale společnosti, která je orientovaná na výkon a idividualitu osoby, nikoliv na rodinu a zájem kolektivu.
Odpovědět