25.10.2011 16:55:15 Simulína+Aňulína
Re: S autorem souhlasím
Ahoj Vlaďko,
popisovaná třída koexistuje na normální ZŠ, platí se tam v řádu několika stokorun na pomůcky. Co se týká drzých dětiček, chápu, že jsou a že se mohou chovat nevhodně, ale pravidla lze nastavit i tak, že mu to nebude říkat jen p.učitelka, ale i ostatní spolužáci v rámci závěru výuky, kdy si společně sednou a otevřeně řeknou, co se jim nelíbilo.Když to budeš učit děti od první třídy, tak se nemůžou v páté poprat, protože to vyventilovaly už předtím ve společném kruhu. Podle mého názoru se tak učí právě respektu - mám názor X, Pepíček Y, ale má na něj stejné právo, jako já na své X. Ale musí se začít nejpozději na 1. stupni, ve 2, to už fungovat moc nebude. To, že jsem o tom tady rozepsala, neznamená, že by se jen debatilo a neučilo. Od jiných rodičů vím, že umí stejně jako ostatní z běžných tříd. To, že se zapojuji do téhle diskuze, je proto, protože nechci, aby moje dítě ztratilo velmi brzy o vzdělání zájem a muselo to dohánět někde mimo. Naše spádovka dává prvňákům známky z vytleskávání slabik, už jsou i nějaké trojky a já poslouchám maminky, jak povídají o svých zklamaných dětech. Děti jsou zklamané,maminky smutné - má to tak být??? Škola nemá být jen o známkách a o znalostech. Já v praxi nepoužila Pythagorovu větu, ale musela jsem se domluvit s nejrůznějšími typy lidí(a někteří nebyli úplně Ok)musela jsem často a korektně poradit, správně se zeptat,stále si potřebuji udělat pořádek v myšlenkách. Na tohle by škola měla také myslet. Stačí upravit pravidla soužití, pár metod(starších, ale nepoužívaných)a změna se postupně dostaví. Já si osobně myslím, že je problém v učitelích pracovat jinak, než jsou zvyklí, také ve školách, že nejsou více otevřené rodičům (pak by mohly dostávat i nějaké sponzorské dárky od rodičů)
a také v tom, že zvyk je železná košile. Vím, že se to nezmění mávnutím proutku, půjde to pomalu a možná to bude mnohé bolet. Ale stojí to za to.
Jsem se nějak moc rozepsala, tak se omlouvám, ale muselo to ven. Díky za trpělivost.

Odpovědět