Re: Na co musí učitelka MŠ studovat vysokou školu?
Učím v MŠ 40 let a zodpovědně tu říkám, že VŠ učitelka MŠ nepotřebuje. SPgŠ připravuje učitelky daleko lépe jako VŠ. Mám možnost srovnání. V našem městě je SPgŠ a chodí ke mně na praxi děvčata. Nároky na ně jsou ze strany školy nesrovnatelně vyšší než na studentky VŠ, které jsem také na praxi měla. Zvlášť je to vidět u studentek které mají maturitu třeba na obchodní akademii a po té si dodělávají školu - jakési studium pg.zaměření s titulem Bc. Děvčata neumí pořádně přečíst/ vyprávět pohádku, nehrají na hudební nástroj, mají vadu řeči, s pohybem jsou načtíru, s výtvarným projevem se kolikrát ani nepotkaly, chybí jim praktické výstupy s dětmi různého věku. V tomto všem mají děvčata SPgŠ alespoň v minimální míře náskok před rádoby budoucím učitelkám z VŠ. A budu tvrdit, že na všech stupních Pg.škol by mělo být když ne 2/3 tak alespoň 50/50 poměr teorie a praxe. Jak se říká šedá je teorie - zelený strom života. A ve školství to platí dvojnásob.
Já osobně učím dramatikou ve třídě dětí 3 -5letých a není nic lepšího. Děti ani neví, že se něco učí a zvládají co jiní v předškolácich. Je to osobnosti a kreativitě učitele a to je žádná vysoká škola nenaučí.
Odpovědět