14.2.2006 17:02:27 Líza
Re: Chválit ano, ale také přiměřeně
Markéto, a nebyl tenhle přístup právě příčinou toho, jak pohořeli čeští žáci v testech porozumění psanému slovu v celoevropských srovnáních před několika lety?
No u nás teda v první třídě (moje dcera je sice ve výhodě, číst umí už dva roky, ale vím, jaké úkoly dostávají ostatní) je nutné hned od začátku rozumět tomu textu. Učitelce nestačí to přeslabikovat a odpapouškovat. Mají pracovní listy, ve kterých ke článkům doplňujou úkoly, které jsou právě na porozumění zaměřené. Já si myslím, že je to správně, aby se tyhle dvě věci učily zároveň. Nevím, proč porozumění brát jako nadstavbu nad to, že poskládám písmenka dohromady. Když se Verča (sama) učila číst, taky od začátku četla proto, aby si něco přečetla, ne aby mechanicky skládala písmenka.
Odpovědět