19.1.2007 14:57:04 Dana K - autorka článku
ODPOVĚĎ Z ÚŘADU
Všem přeji dobrý den,
kvůli pomalému připojení, píši příspěvek až teď.
Svou úvahou nad úřednickou byrokracií jsem nechtěla mířit přímo proti úředníkům. Sama úřady příliš neobíhám, a když tak jsem se setkala vždycky s ochotou. Článek jsem poslala na městskou část Praha 9 a hned druhý den ráno jsem dostala odpověď, kterou zde kopíruji:
Dobrý den paní Kebertová,
je mi líto, že pociťujete náš dotaz takto negativně. Bohužel jsme, stejně jako Vy, nešťastní z dalších a dalších novelizací a z výroby nových zákonů, které vše komplikují, bez možnosti řádné přípravy. Jen pro zajímavost změna v řízení o příspěvku na bydlení znamená pro naše pracovnice zhruba o hodinu delší jednání s klientem, než dosud. Vzhledem k tomu, že pokud si nezjistíme informace, o které jsme vás žádali v dotazníčku, neoprávněnou výplatu neseme na vlastní náklady. Nejsme bohužel státní úředníci a za každou vyplacenou korunu zodpovídáme. V objemu 11milionů měsíčně jen na státní dávky v naší městské části, se domnívám, že je pochopitelné, že se snažíme výplatu dávek co nejlépe prověřit.
Zda bychom mohli zjistit, zda pobíráte příspěvek na péči z vlastních databází Vám musím sdělit, že jsme bez jakékoli přípravy obdrželi písemný seznam stovek budoucích příjemců na péči. Software je dosud pouze z části funkční a my nemáme možnosti, jak z něj vytáhnout cílená data. Také se může stát, že dítě může mít jiné trvalé bydliště než maminka, která bere rodičovský příspěvek a pak se o jeho příspěvku na péči nedovíme vůbec.
Z těchto úkonů nemáme žádnou radost, pracovnice kvůli nim často musí zůstávat po pracovní době, někdy i o víkendech (bez nároku na jakýkoli příplatek).
Velmi se omlouvám za způsobené potíže.
Mgr. Michaela Žáčková, vedoucí OSaSSP
Odpovědět