11.1.2010 19:16:38 Vítr z hor
Re: Školka - přístup učitelek - je to v pořádku?
Klasika. Popisuješ přesně to, z čeho se mi dělalo zle ještě předtím, než jsem vůbec začala učit ve školce, podobné (ale i horší) praktiky jsem viděla už na praxi.
Obvykle pomáhá, když si ujasníš přímo s učitelkou, co si přeješ/nepřeješ, aby dítěti dělala. Pak taky odevzdat jí i ředitelce písemné pokyny.
Co se nucení do jídla týče, zatím vždycky zabralo, když se učitelce naznačilo, že dítě má ZAKÁZÁNO jíst, co mu nechutná, protože mělo v ranném dětství reflux, který byl léčen (třeba i operativně, jestli má dítě nějakou jen trochu vhodnou jizvu). Když je mu zle, hrozí prudké zvracení (nebo naopak zvracet nemůže) a následkem obojího kolaps a nutnost převozu do nemocnice. I ta největší koza se lekne a minimálně to tvoje dítě nutit nebude.
Ohledně ranního programu (každá školka to má dnes jinak) - začíná obvykle kolem půl deváté cvičením, pak svačina, pak jedno až dvě "zaměstnání" - tj. nějaká řízená výchovná činnost (VV, rozumová výchova, HV, TV, PV atd. - ale dnes už se to takhle nejmenuje), pak se jde ven.
Jo a ještě k tomu jídlu - nedávno jsem měla na návštěvě dvě kamarádky ze školy, dodnes učí v MŠ. Nabídly se, že moje děti nakrmí, zatímco jsem dělala oběd - nebyl to žádný drasťák, ale i tak je můj způsob, řekla bych, tak nějak humánnější.
Odpovědět