Re: Známkování vs. slovní hodnocení - ano nebo ne?
Tante Emo,
mno, slovní hodnocení od učitelky dostanu obvykle na rodičáku. Potíž je podle mne v tom, že rodiče, který se o dítě zajímají vědí o jeho slabých a silných stránkách i bez slovního hodnocení a těm, kterým je to u prdele, je zbytečné něco psát.
Mně třeba učitelka řekne "všechny dvojky má zbytečně", což já vím i bez ní, tudíž to má minimální vypovídací hodnotu. A když vidím v písemce, že syn prostě něco sečte místo toho, aby odečetl (nebo naopak), protože je prostě lempl a když ho něco nebaví, tak ho nelze donutit, aby vůči tomu byl zodpovědnej a o něco se snažil, tak je mi to taky jasný.
Na prvním stupni je podle mne důležitější než známkování fakt, jestli něco dítě zvládne nebo nezvládne. Jestli má z písemky jedničku nebo dvojku je celkem fuk, protože tam je rozdíl minimální - děti, které mají trojky a horší známky by se měly řešit "individuálně", protože tam to signalizuje nějaký problém.
Odpovědět